104b Čtrnáctkové kulturní léto 2023

květen - září 2023
navštíveny: Radbuza od pramene do Plzně, Památník písemnictví, Golf klub Motol, Milíčeves, Pražský Hrad, Kuželna Horská, Vojanovy sady, Knížecí rybník u Tábora, Lhota, Klub AVU, Tyroly, Klokan bar, Velký mlýn, U Světa, Železná panna, Točna Dlabačov

Jaké bylo kulturní léto

1) My s Radbůzou                                                                                     4) My z Milíčevsi pod borovičkou
    2) Přestěhovaný Památník písemnictví                                                     5) Stůl kolem katedrály
    3) Oběd na golfu                                                                                       6) Po šestnácté a možná naposled v Kuželně

Expedice Ra-Pl 25. -28. 5. 2023 - Velké řeky už došly, tak už se musíme spokojit jen s jejich přítoky. Ale když dokážeme jet k prameni obchvatem den a půl, vystačí i Radbuza na čtyři dny. A teď vzhůru a dolů k prameni. Pro vyrovnání kalíšků na slavnostní přípitek nám postavili altán a po něm nám Jarmilka přednesla dlouhatánskou pověst o žábě, končící lakonicky její vlastní básní: „Žabičko, ty stranou uhni, nech Radbůzu téci k Plzni“. A tak jsme učinili. Pak už jsme jeli pořád dolů až do Bělé k andulkám a klokanům. Sehnat noclehy dalo práci, nakonec se podařilo. Ale něco za něco. Vždycky byly někde vysoko nad řekou. Tentokrát jsme museli vystoupat do chatiček na Sycheráku.
Ráno po snídani jsme sjeli zpátky k Radbuze do Bělé na místní Karlův most a poté navštívili hřbitov, kde se to hemžilo samými Roithy. Tak dlouho Jirka vyprávěl o bílých lipicánech, kteří pronikli do Hollywoodu, až je všichni minuli. Ale Hostouň – reklamu na Sudety vidět musíte. 1200 obyvatel, jeden pasťák, nula hospod. Ještě že máme ty Vietnamce. Hezky zvlněnou krajinou pochopitelně bez hospod do Horšovského Týna, kde bylo zase tolik restauračních zařízení, že jsme se v nich poztráceli. Ale nakonec jsme se všichni našli v místním pivovaru Gurmán. Ve Staňkově jsme se v malířském koutku posílili na výživný kopec, který nám stál v cestě za dalším noclehem. V Merklíně U Josefa byl ráj, útulné pokojíčky, skvělá večeře a nečekaní Krokodýli z pivovaru PPP.
Ráno zase hezky. Sjeli jsme do Holýšova, kde Madame Michelin vyráběla za války místo pneumatik výbušniny. Projeli jsme přerostlý klášter v Chotěšově, přejeli Radbůzu i s kroužkem, ale na otevřenou hospodu jsme narazili až v Dobřanech. A hned to byl shodou okolností pivovar Modrá Hvězda. Doteď jsme jeli převážně po asfaltu, teď už nás čeká jen průtah Plzní. Ale když velitel výpravy trvá na tom, že pojedeme důsledně podle Radbuzy, čeká nás Cimrman, louka, žlutá značka, přenášení kol přes skálu u přehrady České údolí i amazonský prales, ve kterém jsme objevili soutok Radbuzy s Úhlavou. Pak už po plzeňské náplavce až tam, kde pramení Berounka – na soutok Radbuzy se Mží. Naposled vyrovnané kalíšky, poslední hromové Ra-Pl. Zatímco skupina A se jala bloudit na nádraží, skupina B usedla do chládku Spilky a pila nejlevnější Plzeň v Plzni za Plzní. A nakonec přišel i Japonec, tedy Leoš, který nás v plzeňské divočině několik hodin marně naháněl. Fotoalbum Expedice Ra-Pl

Literární výlet Eugena Brikciuse, 29. 5. 2023 - Úžasný literární výlet s Eugenem Brikciusem, E. E. Kischem a Tonkou Šibenicí zakončený na zahradě přestěhovaného Památníku písemnictví – ze Strahova za námi dovezli nejen lva, ale i pivo.

Golfový klub Motol, 31. 5. 2023 - Oběd ve středu na golfovém hřišti v Motole. Posílám všechny odstíny zeleně.

22. Milíčeves, 2. - 4. 6. 2023 - Zapadlý vlastenec Miloš si nedá pokoj, společně s Blankou nás pozval už po dvaadvacáté do Milíčevse. Navíc bývalé králíkárně obstaral novou půdičku, aby zájemci mohli spát nahoře bez (stanu). Byl rozdělán oheň, ale ač se soptík Michal snažil sebevíc, nastala arktická noc. Přesto staré páky hrály až hluboko přes půlnoc.
V sobotu se cyklistický konvoj vydal vstříc staronovým zážitkům. Slavný rodák z Vysokého Veselí složil Cikánku zřejmě jen proto, aby do rodiště přilákal její soukmenovce. Téměř neviditelná Cidlina, něco kostelů, hřbitovů a soch, reklama na Českou poštu a takový logopedický oříšek jako rybník Rohlík u Staré Skřeněře a už je tu bod obratu – Barešův ranč. V Bydžovské Hurghadě na břehu moře (tedy vlastně rybníka) jsme poobědvali, prohlédli si příští oběti kulinářských orgií a vyrazili nazpět. Tak když už navštěvujeme hřbitovy, abychom viděli, co nás čeká, co takhle ještě přípravku? V Domově důchodců v Milíčevsi na zámku jsme byli poprvé a naposledy při první Milíčevsi před 21 lety. Tak jsme si návštěvu na Milošovi vymohli. Mají to tu za zdí hezké, ale ještě ne, ještě dáme přednost zahradě rajských potěšení a grilujícímu se masu. Hudba posílená o housle, basu a sestřenici Líbu hrála moc hezky. Ale musíme dát prostor i našim mladým, když se za námi Pavel plahočil na kole až z Prahy a Vítek vlakem dokonce až z Litoměřic. She loves you, yeah, yeah, yeah znělo až do půl třetí. A tak to má byť, Beatles nám tohle už naživo nezahrajou.
Sobotní rovinky v Pocidliní vystřídaly nedělní kopečky. I v Dolanech za kopcem žijí zapadlí vlastenci. Vlastně vlastenkyně, která v jednotřídce připravuje děti na život mezi vlky. Nad Libání mají borovičku, kterou by nám Japonci, milovníci bonsají, mohli závidět. A v Libáni hospodu Na Knížecí, které by všichni pivaři záviděli ceny piv. Staré Hrady povstaly z popela, ale můžeme nakouknout jen na nádvoří, není čas. Dokonce sám náčelník vydal tak zvrácený rozkaz jako zkrácení trasy. Ale domů, do Podolí ještě ne. To bychom nepozdravili tetu Máňu z Važic ani labutě v Mordýři. Prozářenou Mariánskou zahradou jsme dojeli až na zahradu důvěrně známou. Odpoledne zvolna přecházelo do večera, je čas odjet. Ale odcházelo se nám hezky z tohoto světa, protože jsme měli v rukou pomyslný zvací dopis na příští už 23. Milíčeves. Miloši, Blanko, kamarádi, díky.Fotoalbum Milíčeves 2023

Stůl kolem katedrály, 12. 6. 2023 – Pozvánka: Už zítra bude na Pražském Hradě Prostřený stůl. Bude prostřen od 17.30 do 22 hod okolo katedrály sv. Víta. Navazuje tak na Prostřený stůl na Karlově mostě 30. června 2020, vzpomínáte? Tenkrát jsme se dostali dokonce jako odstrašující příklad do novin – vepředu Muzikanti z Kampy a vzadu ty stojící špendlíčky jsme my ze Čtrnáctky. Každý by měl ideálně něco přinést (bábovku, vajíčkovou pomazánku). Rezervace nejsou, kdo dřív přijde, ten má místo. Ale Kučeras vzkazuje, že Muzikanti z Kampy a jejich přátelé, tedy i my, budeme mít rezervována místečka na Třetím nádvoří u sochy sv. Jiří. Tak přijďte, navíc čtrnáctkové nástroje jakéhokoliv druhu jsou velmi vítány.
Opravdu pěkné bylo. Alla byla jen na skok - povinné foto, šampus a rychle pryč na další koncert. A tak posílám průřez celým večerem. Když nás vyhnali o půl jedenácté z Hradu, ještě nás neprozřetelně pustili do Kuchyně v Salmovském paláci na jedno.Fotoalbum Stůl kolem katedrály

Kuželna, 13. 6. 2023 – Pozvánka: V úterý začíná už 16. Čtrnáctkové kulturní léto. Vždy jsme ho začínali v Kuželně v Horské. Letos jsme měli namále, ale úžasná přestavba podle vítězného architektonického návrhu jde k ledu. Praha 2 totiž zjistila, že nemá prachy. Takže po šestnácté v Kuželně v šest.
Včera začalo další čtrnáctkové zahradní léto. Tradičně v Kuželně a tradičním počasím - tedy zimou. Ale stejně se nás sešlo hodně. A když nás bylo úplně nejvíc, zvedli se všichni raplové a předali nám organizátorům únikovku. Tak to musíme tradičně oslavit - jednou Bohemkou a čtrnácti panáčky. Třináct přítomných účastníků expedice naposled zvolalo Ra Ra Ra-Pl a jako čtrnáctý si s námi přiťukl na své i naše zdraví Jirka Veverka – nováček v Horské. Ano, je to neuvěřitelné, ale teprve na šestnáctý pokus se mu sem podařilo přijít. Pak už střídavě hráli konkurenční skauti, střídavě náš stůl a někdy i všichni dohromady. Naše i cizí řady řídly a řídly, až v jedenáct vypadala teráska takto. Takhle ji zřejmě vidíme naposled. Příští rok v dubnu Kuželnu zbourají, a až ji postaví, já už tady nebudu, pravil náš pan hostinský.

Prostřený stůl, tentokrát na Malostranském náměstí, 19. 6. 2023 - Stůl byl skromnějších rozměrů než na Hradě, ale Muzikanti z Kampy zůstali. A k nim přibyli další akvizice.

1) Vítání léta ve Vojankách                                                                           4) V Polepšovně ducha
    2) U Olmerů                                                                                                 5) Oběd na terase Adrie
    3) Cykločundr u Knížečáku                                                                          6) Klídek, pohoda a bazén ve Lhotě

Vítání léta ve Vojanových sadech, 20. 6. 2023 – Ještě zmíním další čtrnáctkovou výhru. Přes všechny výhružné maily o nepřemisťování laviček, se nám naskytl při příchodu do Vojanek obvyklý pohled. Po hromadném fotu došlo i na hudbu. Jirka Veverka místo houslí dovlekl čtyři láhve šampáňa na oslavu svých a Heleniných narozenin, a tak ze starých pák měl nástroj jen Miloš. Ale to nevadí, přidala se mladá sekce T14 - Míra T., Pavel Ch., Papík a Vítek a hráli tak, že se k nim přidávali i hudebníci z dalších tras. Všichni odešli způsobně na metro, jen na našem plácku stále hrál Vítek a fenomenální houslista. Teprve po důsledném varování klíčníka, že tentokrát už opravdu zamkne, jsme v 1:00 opustili zahradu. Přeci jen se nám s Věrou Ouř. nechtělo přelézat zeď. Prosmýklo se nás brankou pět, tři ze slovutné Trasy 14, houslista a námořník. Takže Čtrnáctka zase slavně zvítězila!

Arcibiskupský palác, 21. 6. 2023 - V 9:30 zve Lenka a arcibiskup na střechu svého paláce. Na střeše jsme nebyli, ale jinak jsme celý palác prolezli. Poté na pivo ve znovu otevřené Vikárce.

Tired Horses, Balbínka, 22. 6. 2023 - Míla Fuxa zve na své Unavené koníky do Balbínky od 20 hodin. Tak přijďte, Míla zpívá Boba Dylana daleko líp než nositel Nobelovky.

U Olmerů, 27. 6.2023 – Pozvánka: Léto přivítáme Na Bělce. Bylo tam vloni na zahrádce moc hezky, tak si ji zopakujeme. Zahrádka aspiruje na převzetí štafety po Kuželně. A nezapomeňte Bělka už je jen v našich myslích, teď se jmenuje U Olmerů a je ve Slavojově ulici. A jaká byla? V úterý jsme opět zamířili na legendární Bělku. Pozor, tady je. Vloni jsme seděli na zahrádce, letos jsme se raději před hrozícím deštěm usadili pod stříšku. Hlavní téma večera: utržený vlek na chorvatské dálnici, hlavní vzrůšo: zloděj míčků Hardy. Poklidný večer zvolna plynul, když mezi nás opravdu jak uragán vtrhla Stáňa. Rovnou ze střechy Radosti celá radostná, že mezi nominovaným za architekturu je i náš syn Honza. Tak jsme to radostně zapíjeli, až nás ze zahrádky vyhodili.

Cykločundr na Knížecím rybníku, 30. 6. - 6. 6. 2023 – Zažili jsme ranní startovací rituály, večery na terásce, návštěvu praesidenta, Duo Marguitar , kteří hráli písně skupiny Greenhorns alias Plavců i večery u pingpongového stolu. A mezitím jsme jezdili na kolech.Fotoalbum Cykločundr 2023

Oslava hpap v Polepšovně ducha, 8. 7. 2023 - My jsme začali na Levém Hradci, před přívozem jsme spočinuli u stánku Úholičky a pak už jsme se celé odpoledne a večer polepšovali s hpap a hudbou.

Oběd v Adrii, 12. 7. 2023 - Ale komu se zdá, že bychom se dlouho v týdnu neviděli, mohli bychom jít ve středu 12. 7. na oběd. Terasa Adrie má v poledne na centrum velice příznivé ceny, ale díky tomu je tam narváno nebo na zahradu Internationalu. Ceny vyšší, ale v příjemném stínu, který vrhá 20 pater. Navrhuji hlasování. Aspoň zjistím, jestli nepůjdu na oběd jen se ZSV. Tak jdeme do Adrie. Abychom si mohli užívat výhledů na Pannu Marii Sněžnou z terasy, dáváme si sraz už v 11:45, samo sebou že na terase ve druhém patře.

Pohodová Lhota, 14. – 16. 7. 2023 – Co říct ke Lhotě? Poprvé jsme tam byli přesně před dvaceti lety a byla to pohoda. A teď? Zase klídek a pohoda. Posuďte sami. Ranní šampaňské, odpolední bazén s pozorným Jeanem. V neděli nás ze břehu pozorovali zádumčiví řidiči, a tak se Jean vešel do bazénu a mohl nás obsluhovat tete a tete.

1) Pod sochami AVU                                                                                   4) U Klokana
    2) Tyrolské stráně jsme začali sjíždět odsud                                               5) Palačinky u Ally
    3) Český ráj v Tyrolích                                                                                 6) Na návštěvě knihovny

Fotoalbum Kulturního léta ...

Klub AVU, 18. 7. 2923 – Pozvánka: 4. července hospoda není, protože den poté přivandroval do Čech Cyril s Metodějem a všichni budou v čudu. Další hospoda tedy bude až v úterý 18. července. Půjdeme do Klubu AVU. Využijeme toho, že budoucí Mánesové se na léto určitě odstěhují do Provence, aby napodobovali Moneta, a tak by tam mohlo být volno. Klub sídlí přímo z boku budovy Akademie, adresa U Akademie. Nejbližší je stanice tramvaje Kamenická. A bacha akademici mají otevřeno až do 24 hodin. My způsobně začneme v šest.
A jak bylo? Včera se ukázalo, že milovníky umění jsou především ženy. Muže, kteří přišli obdivovat nahé ženy, bys téměř na jedné ruce spočítal. A tak náš stůl u Akademie výtvarných umění ovládlo víno ženy řev. Ne, bylo tam příjemně, ale do tmy vydrželi zase jen naši staří známí a Loreta. Odešli jsme se ctí v deset, kdy jsme jako poslední museli vyklidit zahrádku. Ovšem podzemí a okénko pro nadějné umělce zůstalo otevřené až do půlnoci.

Tyrolské stráně, 22. 7. - 29. 7. 2023 – Zažili jsme sjíždění tyrolských strání, Český ráj v Tyrolích, Hudební soirré na chodbě našeho penzionu, i náš vedoucí nám poslední den ukázal, jak se dá taky jezdit na kole – viz foto z terásky penzionu Tschuppach. Fotoalbum Tyroly 2023

Dojízdná U Holečků, 30. 7. 2023

Klokan bar, Slovenská 2, 1. 8. 2023 – Pozvánka: Teď budeme týden sjíždět tyrolské stráně, tím pádem (snad jen fiktivním) se s ostatními uvidíme až na pravidelné úterní hospodě v úterý 1. srpna. Ale kde, na to si budete muset ještě počkat. Lenka se ulejvá z kol, a tak bude v mezičase pátrat po nejbližší hospodě k promítacímu plátnu na Vítkově. Výsledek pátrání se včas dozvíte. Lenka skutečně zodpovědně pátrala. Takže zůstaneme u původní verze a půjdeme do Klokan baru. Prokazatelně nejblíž je to ze stanice tram 22, 4, 13 Krymská, ovšem do kopce, do spousta schodů. Takže přívětivější cesta je ze stanice Vinohradská vodárna 10, 16 po rovině a trochu z kopečka.
A jak bylo? Včera byla u Klokana mimořádná účast. My, co jsme objížděli tyrolské stráně a údolí, jsme si ještě všechno nedořekli a ostatní byli zase zvědaví, jak jsme se měli. Ausgezeichnet! Před námi, za námi padaly stromy (naštěstí jen časově) a my jsme vzdor hrozivým předpovědím počasí projížděli jednu dolinu za druhou jen mezi pár kapkami deště. Už pár minut po šesté jsme na terase vztyčili reklamu na velkou Malou Stranu - tu jsme totiž pili většinu večera. Dorazili i nečekaní hosté jak zblízka - Nikotin ze sousední Kafárny, tak zdaleka - Jana Pšč z Karlštejna a Zdena až ze Lhoty. Výhledy na Pražský Manhattan jsme měli zpestřený výhledy na nám zcela neznámý sport. Strýček Google a teta Stáňa vypátrali, že jde o hurling. A pak se zase ukázalo, že opakování není nikdy dost. A tak opakuji už osmnáct let: Akademici, když jdete večer na zahrádku a nejste zrovna v tropech, vezměte si teplé spodní prádlo a zimomřivé dámy rovnou péřovku. Takže po osmé už zbyli na terase jen Amundseni. Ale bylo tu tak hezky, že jsme velkou Malou Stranu vyměnili za malou Malou Stranu a vydrželi až do deset.

Mistr palačinek u Ally, 9. 8. 2023 - A teď vám ještě povím, jak jsme se měli na palačinkách u Ally. Báááječně. Nejdřív se činil zahradník a jeho poskok. Ale pak už úřadoval Mistr palačinek a přinášel nám jeden talíř za druhým. Jako přípravu na příští rok jsme si ťukali moselským. Je, je, je nás jedenáct a je nám dobře.

Velký mlýn a U Světa, 15. 8. 2023 - Ani příště v úterý nepůjdeme do Železné panny. MKP totiž otevřela novou pobočku. A ne ledajakou. Löwittův mlýn byl v roce 2002 nově opraven, ale než ho stačila Praha 8 slavnostně otevřít, přišly povodně a devastovaný mlýn byl 20 let ponechán svému osudu. Teď tu na konci července otevřeli knihovnu a zároveň kavárnu. A ne ledajakou. Točí tu totiž i pivo – Únětice. Mezi regály s knihami popíjejí prosecco alternativní matky a pobíhají zdivočelá PZtka, ale je tu i útulný dvoreček, který pro ně není zřejmě dostatečně cool, a tak je tu je klid. A knihovna kvůli popíjení zavírá až v osm! Takže od šesti do osmi budeme ve Velkém mlýně. Dojedete metrem na Palmovku nebo na stanici tram Divadlo pod Palmovkou. Pak musíte dojít k paláci Svět, dohledat Rokytku a podle ní jít směrem k Vltavě. Vzápětí uvidíte Velký mlýn. Ti, co byli před čtyřmi lety na Long Islandu mají jistou výhodu. Vchod na zaniklý ostrov je totiž hned naproti. Až se dovzděláme, tak v osm vyrazíme do hospody U Světa. Je v Zenklově 31, opravdu přímo u Světa. Je to takový pajzlík, ale vzadu je zahrada s kaštany, ze které budeme zírat na opravenou zadní fasádu paláce Svět.
A jak bylo? Včera jsme začali naši hospodu velice kulturně. Šli jsme na pivo do knihovny. A tak usilovně jsme na dvorečku pili únětické, až jsme dopili sud. Chudinky knihovnice musely místo půjčování knih narážet. A Miloš dokonce skončil u domácí limonády. Pijte pivo, nepijte vodu, je to levnější! Už je osm, tak poslední pohled ze záchodků na opuštěný Long Island a jdeme do Světa. Na zahrádce za potěmkinovským palácem Svět bylo ale taky dobře. Z jedné strany palác Svět, z druhé vybydlený dům s hospodou U světa a z třetí palác Metrostavu. Vydrželi jsme tu až do tmy a fotbaloví fanoušci při poslouchání výkřiků góóól až do naprosté tmy. A tak se nakonec počáteční intelektuální debata v prostorách knihovny např. o kvalitách herce Karla Dobrého zvrhla na sledování jedenácti upocených šílenců honících se za kulatým nesmyslem. Penalty jsme už sledovali s místy velice unavenými hosty. A já jako skrytý slávista jsem škodolibě zaznamenala: ač Sparta celé jaro usilovně trénovala penalty, teď tu rozhodující nedala.

1) Po knihovně do Světa                                                                             4) U Zavěšenýho kafe
    2) Železná panna                                                                                        5) Pražské věže z pražských zahrad
    3) Hraní u IrenKy                                                                                         6) Vozovna Dlabačov

Železná panna, 29. 8. 2023 - Příští zahradní hospoda 29. 8. bude už konečně v Železné panně, kde jsme byli na poslední vánoční nadílce. Po výluce tramvaje už snad po Plzeňské pojedou, a tak vystoupíte na zastávce Hotel Golf, proderete se houštím kolmo na tramvaj (tentokrát Darina žádné lampičky nenastraží, protože bude ještě světlo) a tam už je zahrádka uprostřed motolské divočiny. Šéf: Jenom lehce připomínám, že dnes večer je další čtrnáctková letní hospoda, přestože to na při pohledu z okna na léto vůbec nevypadá. Ale vlastně je to stylové, protože je to tam, co jsme loni v prosinci měli trasové vánoce, takže to vlastně co se teploty týče, bude podobné. Je to tedy tam co nějaká panna zná želé (alespoň tak nějak to Zuzana posledně psala nebo to bylo Žele zná panna?). Zkrátka v Motole na půl cesty mezi trabantem a golfem.
A jak bylo? Protože Zuzana momentálně chválí Chvala, či ladí Ladu daleko od Prahy v pohraničních horách a včera tedy absentovala, tak výjimečně píšu zprávu já. Včera jsme se sešli (téměř) uprostřed přírody, z jedné strany muzeum Trabantů, z druhé strany hotel Golf, ze třetí strany golfové hřiště a ze čtvrté tramvaje na Plzeňské. Možností k usednutí bylo několik, ale první přišedší zvolili (či spíše správněji zvolily) méně optimistickou variantu, tedy pro jistotu ne pod širým nebem, ale pod přístřeškem alespoň plátěným. Jinak to byla celkem klasika, sešlo se nás celkem 15, klasicky poslední přišel Ivan Pažout, kupodivu jsme i v jeden okamžik byli všichni pohromadě, ale pak už to zase vypadalo jako u Agathy Christie (a 10 malých černoušků). Probralo se všechno možné: s kým a s čím vším spí Alla (:-)), jak se chovají různí živočichové po pozření zeleného sádla, Stáňa nám poreferovala o činnosti animátorů v dovolenkovém resortu na Djerbě (pokud nevíte, kdo je to animátor, tak světaznalá Lenka nám objasnila, že je to jiný název pro gigola), pak se probrala všechna možná synonyma pro slovo rigol ... No, jako vždy, semlelo se všechno možné. Jinak se většina shodla, že na včerejší návštěvě Železné panny byla větší zima, než na prosincových trasových vánocích.

Hraní u IrenKy, úterý 5. 9. 2023

U zavěšeného kafe, 6. 9. 2023 - Ve středu vystupuje Ivan Vrána se starými rockovými peckami U Zavěšenýho kafe v Loretánské ulici 13. Úžasná terasa s úžasným výhledem na Prahu. Výhledy parádní, ale Ivan Vrána nás místo rockových pecek obdařil bluesovými riffy.

Pražské věže z Pražských zahrad, 10. 9. 2023 - Od 10 hod byl další díl Pražských věží. Ve dne bylo na Pražském hradě v Královské zahradě tradiční vinobraní. Podívali jsme se do zahrad v sousedství Černínského paláce a Šternberského paláce. Až do půl desáté byly jen pro nás osvětleny zahrady pod Pražským hradem. info na www.prazske-veze.cz

Točna Dlabačov, 12. 9. 2023 - Další hospoda pro loňský velký úspěch Strahova a vzpomínku na studentská léta bude nejspíš na strahovské pláni v hospodě Petřínské terasy, ale otevřenost hospody musí Zuzana ještě ověřit. Takže bude včas upřesněno. Další hospoda měla být na Strahově. Za spartakiádním seřadištěm je ne moc útulná zahrádka hospody Petřínské terasy (byli jsme tam při loňské prosincové vycházce Quo vadis? Od pivovárku k pivovárku, vzpomínáte?). Ale hlavně jsme měli jít předtím nostalgicky zavzpomínat do menzy, kde teď může jíst i veřejnost. Večeři za 2,60 tu už nedostanete, ale zase točí pivo! Vloni byla menza otevřena jen pro Ukrajince, teď už sem zase mohou chodit studenti, ale v září je otevřeno jen přes poledne. Tak skončíme pod strahovským kopcem. Půjdeme do Točny na Malovance. Vystoupíte v z tramvaje 22, 23, 25 na stejnojmenné stanici a půjdete zpět směrem k Pohořelci. Za křižovatkou na točně pod červeně natřenými schodišti pro cvičence stojí kiosek Točna a tramvaj s vše říkajícím logem. Sedí se venku, kdyby náhodou pršelo, můžeme do vyčerpání sedadel okupovat tramvaj. Tak tam v šest.
A jak bylo? Včera jsme poslední letošní zahrádku strávili na Točně Dlabačov. Pod červeně natřenými schodišti pro cvičence stojí kiosek Točna a tramvaj s všeříkajícím logem. Tramvaj staví v zastávkách Pivo Točená, Prosecco, Hranolky. Dá se sednout do tramvaje, ale my jsme si nasyslili stolečky a židle na nástupním ostrůvku. A vyplatilo se, přišlo nás hrozně moc. Dorazila i hudba - Michal a JaVor. V tropickém večeru nám ujížděla jedna tramvaj za druhou. Točna zavírá v devět, ale ještě poté nám slečna natočila Točenou do kelímků. Ale co dělat, když nám v deset sebrala zpod našich zadků i židličky? Ještě se nechce domů. Cestou se nám postavila do cesty Malovanka. Ne zastávka, ale hospoda. Poslední letošní zahrádku si užít musíme.